Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna www.pieknawroclaw.fora.pl
Forum dla mieszkańców przy ul. Pięknej we Wrocławiu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZEBRANIE WSPÓLNOTY
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna -> Problemy bieżące...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malcik111




Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:32, 30 Paź 2011    Temat postu: ZEBRANIE WSPÓLNOTY

8 LISTOPADA odbędzie się spotkanie naszej Wspólnoty

Czy się wybieracie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czadrozny




Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:41, 30 Paź 2011    Temat postu: Zebranie wspólnoty

Witam
Wszyscy właściciele obowiązkowo powinni być na tym zebraniu. Ja na pewno
będę. Jestem zainteresowany utrzymaniem porządku na naszym osiedlu. Jest dużo spraw do załatwienia w interesie wszystkich właścicieli mieszkań. Można tu wymienić wszystkie problemy poruszane na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:27, 31 Paź 2011    Temat postu:

Pierwsze słyszę. O której i gdzie? Problem tylko w tym, że nie mam jeszcze aktu notarialnego, czyli członkiem wspólnoty de facto nie jestem, a zapewne Locus ma jeszcze ponad 50% głosów, więc żadnej decyzji się tam nie podejmie. Można będzie jedynie naciskać na Domusa, żeby wzięli się do roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kate




Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 10:37, 31 Paź 2011    Temat postu:

matti zajrzyj do skrzynki na listy, Domus powrzucał do skrzynek koperty z datą zebrania. My też jeszcze nie jesteśmy członkami Wspólnoty, a list dostaliśmy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:49, 31 Paź 2011    Temat postu:

A nie możecie napisać gdzie i kiedy? Na Pięknej to bywam raz w miesiącu, więc do skrzynki teraz nie zajrzę :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malcik111




Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:29, 31 Paź 2011    Temat postu:

Zebranie odbędzie się 8 listopada 2011 r o godzinie 18 w Ośrodku Kształcenia i Doskonalenia Edukacja ul.Krakowska 56-62 Wrocław


Plan:
1. Otwarcie zebrania
2. Wybór przewodniczącego i Protokolanta
3. podjęcie uchwały w sprawie wyboru Zarządu Wspólnoty
4. powierzenie zarządu licencjonowanemu Zarządcy- wyboru nie ma w uchwale wpsiany jest Domus:(
5. Utworzenie Funduszu Remontowo-Inwestycyjnego
6. Uchwalenie planu zaliczek- oczywiście wzrost cen zaliczek za m2 o 58 gr dla mieszkania i dodatkowo dla garażu, komórek itp o 34 gr
7. przyjęcie regulaminu rozliczania zaliczek na wodę i ścieki
8. wyrażenie zgody na dzierżawę nieruchomości wspólnej- czyli dodatkowe miejsca postojowe w garażach tam gdzie pewnie do tej pory stoją nielegalnie auta
9. wolne wnioski
10. zamknięcie zebrania


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ATB




Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 14:45, 02 Lis 2011    Temat postu:

Jestem ciekawa czy Domus przedstawi nam szczegółowe założenia planu gospodarczego dla naszej nieruchomości. Podanie wysokości zaliczek mi nie wystarcza

chciałabym wiedzieć np. na jakiej podstawie Domus dokonał wyboru firmy sprzątającej i dbającej o zieleń na naszym osiedlu (mieszkam od września i nie widziałam jeszcze u mnie w bramie żadnej sprzątaczki, na korytarzu jest brudno więc żeby nie nosić sobie tego syfu do mieszkania sama musiałam umyć korytarz) czy firmy ochroniarskiej(nad potrzebą której warto się głębiej zastanowić) - znając życie wzięli pierwszą lepszą firmę nie zwracając uwagi na jakość jej usług i koszty, które będziemy z tego tytułu ponosić. Domus nie powinien podejmować takich decyzji za nas - bo jak wiadomo im nie zależy na tym ile my będziemy płacić więc zmamiast znaleźć najkorzystniejszą jakościowo i finansowo ofertę biorą pierwszą lepszą a koszty utrzymania naszej nieruchomości rosną. Uważam, że takie decyzje powinny być podejmowane w porozumieniu z nami- a właściwie technicznie rzecz biorąć w uzgodnieniu z naszymi przedstawicielami w Zarządzie Wspólnoty, których powołamy na najbliższym zebraniu, a którzy będa czuwać nad naszymi interesami i patrzyć na ręce Domusowi czy w sposób gospodarny dysponuje naszymi pieniędzmi.

Zastanaiwa mnie też sposób w jaki Domus ustalił cenę 1GJ- która jest bardzo wysoka i znacznie odbiega od cen w innych wspólnotach, czy też dlaczego chcą od początku ustanowić fundusz remontowy - przecież nasze osiedle jest nowe, w zasadzie wszystko jest na gwarancji więc nie widzę sensu ponoszenia przez pierwsze lata dodatkowych kosztów do opłat, które i tak już są wysokie! (jeżeli ustanowimy fundusz remontowy to Domus zamiast egzekwować od wykonawców naprawę ewentualnych usterek - będzie pokrywał koszty z naszych pieniędzy)


Uważam, że zanim podejmiemy uchwałe w sprawie składników kosztów utrzymania nieruchomości powinniśmy zażądać od domusa szczegółowych informacji, nie ma co w ciemno zgadzać się na wszystko co nam proponują - opłaty już są wysokie, a jak tak dalej pójdzie to niedługo będą takie jak w TBS-ie

Najlepiej zastanowić się także nad Domusem - jako zarządcą - mamy prawo wyboru więc możemy z nimi negocjować warunki umowy, nie musimy się na nich decydować - na rynku jest duża konkurencja więc biorąc pod uwagę jakość obsługi w Domusie trzeba dobrze przemyśleć czy warto się z nimi wiązać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:00, 02 Lis 2011    Temat postu:

Na fundusz zwykle zbiera się od początku - kwestia tego, że coś jest nowe nie ma znaczenia - kasa na fundusz zbiera się wolno, a ewentualne wydatki za parę lat pójdą w dziesiątki tysięcy złotych. Więc trzeba zbierać od zaraz - kasa będzie leżeć sobie na koncie i procentować, a łatwiej płacić parę złotych miesięcznie, niż potem zapłacić parę tysięcy jednorazowo, bo nie było funduszu. W mojej dotychczasowej wspólnocie zbieramy od początku (już 8 lat).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prozac




Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna G

PostWysłany: Śro 15:20, 02 Lis 2011    Temat postu:

Zgadzam się z mattim.
Łatwiej (dla domowego budżetu) jest wpłacać systematycznie małe kwoty od samego początku, niż późnej wpłacać większe kwoty w celu uzbierania konkretnej potrzebnej sumki (co może wystąpić w każdej chwili).
Fundusz się przyda na kilka sensownych zmian w budynku.
Np zmianę instalacji oświetleniowej na klatkach schodowych na taki które zapalają się samoczynnie tylko na piętrze gdzie jest ruch.
Teraz jak włączymy oświetlenie klatki schodowej świeci się na każdym poziomie.
W moim poprzednim bloku spółdzielnia zamontowała coś takiego i koszty oświetlenia części wspólnych poszły od razu w dół.

BTW kwestią oczywiście najważniejszą na tym zebraniu jest weryfikacja kwot zaliczek na utrzymanie obiektu oraz oczywiście zastanowienie się nad wyborem zarządcy. Bo ja na chwilę obecną nie jestem zadowolony z obsługi świadczonej przez DOMUS-a.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malcik111




Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:32, 03 Lis 2011    Temat postu: nowinki od Domusa

dzisiaj rozmawiałem z Domusem i oto małe podsumowanie


1. Fundusz Inwestycyjno-Remontowy

ogólnie składka wynosi ok. 10 groszy za m2, jeżeli planujemy jakieś mega duże inwestycje możemy przemyśleć wyższe stawki. W uchwale 3 w poz. 5 ponadto wyrażamy zgodę ( o ile przegłosujemy), że wszystkie nadwyżki z wpłat na zarząd częścią wspólną są rozliczane raz w roku i przeznaczane na Fundusz. Oczywiście jeżeli ktoś sprzeda nieruchomość nie przysługuje mu zwrot proporcjonalne wniesionych wkładów na Fundusz.Stąd tez zastanawia mnie czy warto nadwyżki przeznaczać na Fundusz, czy nie lepiej robić rozliczenie jak z wodą i zwrot.

w Regulaminie zaś Zarządca chce od nas pełnomocnictwa aby móc dysponować środkami do określonej kwoty w sytuacjach nie cierpiących zwłoki, ale i uwaga uwaga.... w przypadku podjęcia inwestycji zwiększającej wartość użytkową w sposób obiektywny- myślę, że ten zapis nie powinien mieć miejsca, obiektywnie rzecz biorąc mogę chcieć lotnisko dla helikopterów.....

Very Happy

2.PLAN GOSPODARCZY

No i tu mnie Pani zaskoczyła, ponieważ powiedziała, iż umowy zawierał LOCUS a nie oni.... a właściwie Locus wybierał a oni podpisywali, na co się zgodziliśmy w naszych umowach przedwstępnych Shocked
odnośnie wywozu śmieci mamy 3 możliwości:
- liczba osób w lokalu, co wiąże się z policją sąsiedzką
- m2 lokalu, co oczywiście jest śmieszne ze względu na to że to nie m2 produkują śmieci
- od lokalu, czyli koszty dzielimy na 204 lokale i każdy płaci stały ryczałt nieważne ile osób i ile m2....- ten pomysł wydał mi się ciekawy co o nim myślicie?

wszystko rozliczane w okresach rocznych- ale to standard:)

3. DZIERŻAWA GARAŻY
Jest to ich propozycja- np w sektorze B - mamy tam rozjazd na 3 bramy i przyznam szczerze, że jest tam kawałek po prawej gdzie można by coś wydzierżawić, ale wyjazd jest bardzo utrudniony dużym autem, może dochodzić do kolizji jeżeli ktoś wjeżdża do bramy C, ponieważ nie ma dobrej widoczności. Zapewne sprawa będzie wyglądała tak, że mieszkańcy nei posiadający miejsc postojowych chcą aby wydzierżawić, a Ci co mają miejsca nie będą chcieli. Co do tego, że i tak i tak będą tam parkować.... zgadzam się, przy mojej bramie zawsze stoi olbrzymi ford..... i nic sobie nie robi z ostrzeżeń.... kupmy blokadę na koła, powieśmy regulamin i jak ktoś łamie regulamin ciach blokada i 100 zł kary... hehe już nie będa stawaćSmile - tak robią pod praktikrem na Krakowskiej.


ogólnie nie podoba mi się fakt, iż Domus chce tak wielu pełnomocnictw, oczywiście jak zwykle wytłumaczą, że to dla naszego dobra, bo ciężko jest się zbierać, ale cóż mi się wydaje, że to jak wybory prezydenckie, jak ktoś chce idzie, a jak nie to musi mieć to co inni zadecydowali...


PEŁNOMOCNICTWA
Jak któryś z właścicieli nie idzie to weźcie pełnomocnictwo podpisane:)

to będzie ciekawe zebranie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:53, 03 Lis 2011    Temat postu: Re: nowinki od Domusa

malcik111 napisał:
od lokalu, czyli koszty dzielimy na 204 lokale i każdy płaci stały ryczałt nieważne ile osób i ile m2....- ten pomysł wydał mi się ciekawy co o nim myślicie?

Ja tak teraz mam w swojej wspólnocie - każdy płaci 9zł/miesięcznie i nikogo nie obchodzi gdzie, ile osób mieszka. Także jestem za tym rozwiązaniem.
malcik111 napisał:
wszystko rozliczane w okresach rocznych- ale to standard:)

U mnie we wspólnocie co pół roku, więc wcale nie standard, tylko kłopot i koszty dla Domusa - kolejny argument, żeby ich wywalić.
malcik111 napisał:
przy mojej bramie zawsze stoi olbrzymi ford..... i nic sobie nie robi z ostrzeżeń.... kupmy blokadę na koła, powieśmy regulamin i jak ktoś łamie regulamin ciach blokada i 100 zł kary... hehe już nie będa stawaćSmile - tak robią pod praktikrem na Krakowskiej.

Ten Ford też mnie rozbraja - jak ten kierowca tam się wciska?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matti dnia Czw 21:54, 03 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adas




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:21, 04 Lis 2011    Temat postu:

malcik111 napisał:

ogólnie nie podoba mi się fakt, iż Domus chce tak wielu pełnomocnictw, oczywiście jak zwykle wytłumaczą, że to dla naszego dobra, bo ciężko jest się zbierać, ale cóż mi się wydaje, że to jak wybory prezydenckie, jak ktoś chce idzie, a jak nie to musi mieć to co inni zadecydowali...


jak dla mnie Domus co najwyżej może pełnić funkcję "księgowej", wszelkie decyzje powinny zapadać na poziomie zarządu wspólnoty, te wszystkie pełnomocnictwa mogą utrudnić nam kontrole Domusa.

Zastanawia mnie rownież czy Locus zawarl juz ponad 50% umow przeniesienia wlasnosci. Ja do tej pory nie podpisalem akt. notarialnego a wiec nie bede mial prawa glosu na zebraniu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ATB




Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 14:55, 04 Lis 2011    Temat postu:

Ja proponowałabym żeby naszą współpracę z Domusem przedłużyć na razie tylko do 31.12.2011r. W międzyczasie powołany przez nas Zarząd - jako nasi przedstawiciele - zapoznałby się z warunkami umów zawartych przez Domusa/Locusa w naszym imieniu, porównał to co nam proponują z konkurencyjnymi ofertami (na rynku jest konkurencja więc można negocjować ceny - można wystąpić do kilku zarządców o przygotowanie i przedstawienie oferty, tak samo z firmami sprzątającymi, ochraniarskimi, wywozem nieczystości, konserwacją wind, wideodomofonów, przeglądami, ubezpieczeniem itp.). Dopiero wtedy kiedy będziemy mieli jakieś rozeznanie i porównanie powinniśmy podjąć decyzje. Myślę, że wiele osób wolałoby ponosić mniejsze opłaty za utrzymanie nieruchomości więc jeżeli jest taka możliwość powinniśmy to powinniśmy to rozważyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olla




Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 11:27, 05 Lis 2011    Temat postu:

Ja jestem za! Tym bardziej że Domus dał już popis swoich możliwości przy uruchamianiu ciepłej wody (gdzie z ich winy trwało to tak długo) i naprawie płotu który od ponad 3 miesięcy jest uszkodzony. O ochronie to już szkoda mówić -jest absolutnie bezużyteczna i myślę że powinna zniknąć na dobre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wroc_k




Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:03, 05 Lis 2011    Temat postu: Re: nowinki od Domusa

malcik111 napisał:

3. DZIERŻAWA GARAŻY
Jest to ich propozycja- np w sektorze B - mamy tam rozjazd na 3 bramy i przyznam szczerze, że jest tam kawałek po prawej gdzie można by coś wydzierżawić, ale wyjazd jest bardzo utrudniony dużym autem, może dochodzić do kolizji jeżeli ktoś wjeżdża do bramy C, ponieważ nie ma dobrej widoczności.


Chyba jednak nie można by tam czegoś wydzierżawić:

jak widać, stojący samochód ewidentnie się tam nie mieści i bardzo utrudnia dostęp aż do trzech bram garażowych (szczególnie większym samochodom)



... i to pomimo tego, że stanął niemal " na styk" ze ścianą



tu widać lepiej, ile mu brakuje



poza tym blokuje dostęp do komórek



a poza tym jest drobny przepis:

"...Polskie przepisy techniczno-budowlane określają następujące, minimalne wymiary dla stanowiska postojowego (§ 21 ust. 1 rozp.)[2][4]:
(...) minimalne wymiary (2,3 x 5,0 m) określone są dla miejsc postojowych położonych w garażu, przy czym dodatkowym wymogiem w tym przypadku jest konieczność zachowania odległości między bokiem samochodu a ścianą lub słupem co najmniej 0,5 m (§ 104, ust. 3 rozp.)..."

określający wymiary, których to miejsce nie spełnia.

Jednym słowem, nie można go zgodnie z przepisami (i zdrowym rozsądkiem, ale kogo to dziś obchodzi) wydzierżawić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wroc_k dnia Sob 22:04, 05 Lis 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna -> Problemy bieżące... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin