Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna www.pieknawroclaw.fora.pl
Forum dla mieszkańców przy ul. Pięknej we Wrocławiu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Domus zarządca - uwagi
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna -> Problemy bieżące...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
keating




Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:58, 29 Sie 2011    Temat postu: Domus zarządca - uwagi

witam Wszystkich Forumowiczów

postanowiłem założyć temat z uwagami odnośnie Zarządcy:

na początek problem, o którym wspomniałem już w innym temacie. mianowice Domus wystawił mi fakturę za ciepło za miesiące maj i czerwiec (na razie tylko dwa miesiące) licząc po 5 GJ za każdy miesiąc. jak dobrze wszyscy wiedzą ten sam Domus dopiero od 01.08 rozpoczął uruchamianie wezełków cieplnych. pomylić się jest rzeczą ludzką, ale 16.08 byłem w ich biurze i nikt nic nie wiedział na ten temat, nikt nie wyjaśnił skąd biorą się poszczególne pozycje na fakturach.
kilka dni później wysłałem do Nich emaila z prośbą o wyjaśnienia w/w problemu, do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi.
nie zamierzam płacić 1000 zł za dwa miesiące tylko dlatego, że ktoś sobie tak wymyślił. poza tym skąd bierze się cena za 1 GJ na poziomie 66,67 zł skoro Kogeneracja, dostawca ciepła, podaje cenę na poziomie 24,51 zł. dochodzą do tego różne opłaty, ale my również płacimy opłatę stałą. zastanawiam się czy jestem odosobnionym przypadkiem, czy Zarządca w ten sposób chce wyciągnąć pieniądze od większej grupy ludzi.

nie podoba mi się ignorancja ze strony Domusa oraz brak kompetentnych osób w biurze. a może to tylko moje odczucia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez keating dnia Pon 1:12, 29 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:20, 29 Sie 2011    Temat postu:

Tylko Kogeneracja bierze chyba opłatę za miesięczną za zamówioną moc cieplną, która jest stała. Zatem niezależnie od tego ile kto "wypali" co miesiąc coś się tam płaci. Zapewne taż naliczają ciepło "na przyszłość", żeby płacić cały rok mniej więcej stałe rachunki. Ale zerknę w domu na moją fakturę od Domusa i sprawdzę co i jak.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matti dnia Pon 8:52, 29 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
keating




Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:33, 29 Sie 2011    Temat postu:

To prawda z tą zamówioną mocą, poza tym jeszcze kwestia przesyłu, itd., ale jak rozumiem na naszej fakturze to jest właśnie - ciepło opłata stała. Natomiast cena za 1 GJ na poziomie 66,67 i tak wydaje mi się wysoka.
U mnie problem polega na tym, że Lokus grzał mieszkanie przez zimę i przy odbiorze mieszkania miałem 9,26 GJ na liczniku. Mam to oczywiście wpisane w protokole. Domus bez zastanowienia próbuje mnie obciążyć kwotą za to ciepło, mimo iż w tym okresie, za który chce mnie obciążyć, ciepło nie było dostarczane do mieszkania. To jest kwestia oczywiście do wyjaśnienia, ale problem jest w tym, że nie ma z kim tego wyjaśniać. Wystawili fakturę i nabrali wody w usta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:42, 29 Sie 2011    Temat postu:

To musisz wystosować pismo - bo z nimi nic na gębę. A jeśli już masz płacić, to tylko z zastrzeżeniem zwrotu (wpisz tak w tytule przelewu) - wówczas będziesz mógł w razie czego dochodzić od nich świadczenia nienależnego (art. 410 i 411 kc).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:12, 30 Sie 2011    Temat postu:

Faktycznie, dziś sprawdziłem i ta cena za 1 GJ w wysokości 66,67 zł netto wydaje się przesadzona. Nie wiem co prawda, którą mamy taryfę, ale przykładowo taryfa GW4 wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem niestety jak poobliczać cenę 1 GJ przy wykorzystaniu tych cen, proste sumowanie nie wystarczy. Wychodzi bowiem:

1. 30,56 zł za 1 GJ (ciepło+opłata zmienna)
2. 8,44 zł/m3 (pytanie ile m3 wchodzi na 1 GJ),
3. 4252,50 zł/ MW/miesiąc (pytanie ile mamy zamówionych MW, powierzchnia mieszkań to 11887 m2). W celu uzyskania stawki 0,73 zł ujętej na fakturze, wychodziłyby przy tej powierzchni, że mamy 2 MW.

Zwróciłem jeszcze uwagę na inną pozycję na fakturze - wywóz śmieci. Ja mam 1,00 zł brutto od 1 m2 (!). Wychodzi mi ponad 70,00 zł miesięcznie za śmieci. W mojej dotychczasowej wspólnocie (niewielka, tylko 19 lokali) za śmieci płaci się 9,00 zł miesięcznie od lokalu (wychodzi ok. 0,16 zł brutto za 1 m2; mamy za to 1 kontener co tydzień). U nas widziałem dwa kontenery, nie wiem co ile je wymieniają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matti dnia Wto 21:31, 30 Sie 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ATB




Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 7:59, 31 Sie 2011    Temat postu:

cena za wywóz śmieci jest rzeczywyście spora, we wspólnocie, w której do tej pory mieszkałam opłata za śmieci była na poziomie 9zł za lokal. Biorąc pod uwagę powierzchnię wszystkich lokali i stawkę za metr wychodzi jakaś zawrotna suma. Być może domus będzie nas obciążał wyższą stawką za śmieci jedynie przez okres remontów - za kontenery, które są wymieniane góra co 2-3 dni (ludzie pakują niepogniecione kartony po sprzętach kuchennych więc kontener, który pomieściłby dużo dużo więcej szybko się zapełnia).

Co do stawek za ciepło to rzeczywiście u nas są wysokie - mam porównanie bo widziałam rachunki domusa z innych wspólnot gdzie stawka za 1 GJ czy opłata stała za ciepło jest zdecydowanie niższa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:41, 31 Sie 2011    Temat postu:

Dokładnie tak, miesięcznie wychodzi za śmieci prawie 12000zł (!). Jakiś totalny absurd. Poza tym nie remontują wszyscy na raz, prace prowadzi może 80-100 osób, część też już mieszka na stałe, ale spora część mieszkań stoi cały czas pusta (np. moje).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matti dnia Śro 8:43, 31 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagab




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:20, 31 Sie 2011    Temat postu:

Tak wysokie opłaty za wywóz śmieci najprawdopodobniej są chwilowe. Wywóz kontenerów, które teraz mamy do dyspozycji według informacji od ochroniarza kosztuje około 1000 zł. Więc jeżeli obliczyliście, że wspólnie uzbieramy 12000zł miesięcznie to oba kontenery są wymieniane 6 razy w miesiącu. Jest to jak najbardziej realna kwota przy ilości śmieci, które teraz mamy podczas wykańczania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LORUS




Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:51, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Witam, dokładny koszt jednego kontenera 370zł z przywiezieniem i odwiezieniem, a że są dwa to 740zł. Prosty rachunek do policzenia ile razy powinni go wymienić w ciągu miesiąca. Można się spierać i tak będą z nas ciągnęli tyle pieniędzy ile im się zachce....a my i tak się tego nie doliczymy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:14, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Za 12000zł powinni w takim razie wymieniać oba 4 razy w tygodniu... Cóż, cały Domus. Trzeba jak najszybciej ich zmienić - na Wietrznej mieszkańcy też się nie mogli doliczyć wody i prądu - obok Locus budował nowy budynek i się podpinał pod instalacje z gotowych bloków. Mieszkańcy zaś musieli płacić za jakieś gigantyczne zużycie w częściach wspólnych...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ATB




Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 15:12, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Po zawiązaniu wspólnoty mieszkaniowej będziemy musieli poważnie rozważyć zmianę zarządcy - Domus to duża firma, która zarządza wieloma wspólnotami, a z doświadczenia wiem, że jeżeli jeden zarządca ma bardzo dużo wspólnot to panuje haos informacyjny, nie można na bieżąco niczego wyjaśnić, a na maila odpowiadają tygodniami dlatego uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest mniejsza firma, która ilość przedkłada na jakość i której zależy na kliencie i jego interesach - bo w końcu zarządca jest dla nas nie my dla niego - i skoro płacimy za jego uusługi to mamy prawo oczekiwać obsługi na określonym poziomie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:58, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Zgadzam się w całej rozciągłości:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ulala




Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 12:53, 04 Wrz 2011    Temat postu:

ATB napisał:
Po zawiązaniu wspólnoty mieszkaniowej będziemy musieli poważnie rozważyć zmianę zarządcy - Domus to duża firma, która zarządza wieloma wspólnotami, a z doświadczenia wiem, że jeżeli jeden zarządca ma bardzo dużo wspólnot to panuje haos informacyjny, nie można na bieżąco niczego wyjaśnić, a na maila odpowiadają tygodniami dlatego uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest mniejsza firma, która ilość przedkłada na jakość i której zależy na kliencie i jego interesach - bo w końcu zarządca jest dla nas nie my dla niego - i skoro płacimy za jego uusługi to mamy prawo oczekiwać obsługi na określonym poziomie



JESTEM W 100% ZA ZMIANĄ DOMUSA!!!

mam dokładnie takie samo zdanie jak Ty i podpisuje się pod tym co napisałaś Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AndrzejK




Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:14, 14 Wrz 2011    Temat postu:

matti napisał:
Za 12000zł powinni w takim razie wymieniać oba 4 razy w tygodniu... Cóż, cały Domus. Trzeba jak najszybciej ich zmienić -


Akurat kontenery mam pod swoją klatką i widzę jak się zapełniają praktycznie z godziny na godzinę, szczególnie w sobotę, gdy dużo osób robi wykończenia albo przywozi meble. Także duże koszty wywozu śmieci są teraz nieuniknione. Wydaje mi się, że wywożą teraz praktycznie codziennie, np. w poniedziałek przyjechały razem 2 wozy z Alby


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:25, 15 Wrz 2011    Temat postu:

Ciekawe do kiedy to potrwa? Ja jeszcze nie zacząłem wykańczać (dopiero od listopada) i mam nadzieję, że się załapię na te kontenery. W końcu tyle kasy idzie teraz u mnie za nic...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna -> Problemy bieżące... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin